انتقال ویروس کرونا از طریق استخر رفتن
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده سوالات زیادی در مورد این ویروس و نحوه انتقال آن پیش بیاید، یکی از مهم‌ترین این سوالات این است که انتقال ویروس کرونا از طریق آب امکان‌پذیر است یا نه؟

هیچ مدرکی مبنی بر انتشار ویروس در این مناطق وجود ندارد. نگهداری مناسب از این فضاها از قبیل ضدعفونی کردن با کلر و بروم احتمالاً باعث غیرفعال شدن ویروس در آب میگردد.

خرید وسایل و لوازم جانبی استخر و جکوزی و درج تبلیغات مناسب در سایت دیوار

مادامی‌که جوامع در حال طی کردن دوران همه‌گیری ویروس کرونا هستند، این مهم است که برای اطمینان از سلامتی و ایمنی، هر کسی اعم از صاحبان مشاغل و متصدیان این تجهیزات به این نکات توجه نمایند:

  • همهٔ افراد باید از دستورات محلی به طور کامل پیروی کنند. دستوراتی که زمان و چگونگی بازگشایی تأسیسات آبی و تفریحی را تعیین می‌کنند.
  • افراد در محیطهای تفریحی باید هم داخل و هم خارج از آب با رعایت فاصلهٔ اجتماعی و بهداشت دست، از خود و دیگران محافظت نمایند.
  • علاوه بر تضمین ایمنی و کیفیت آب، صاحبان و گردانندگان استخرها، باید از دستورات و راهنماهای موقت برای مشاغل و کارفرمایان در مورد تمیز و ضدعفونی کردن جامعهٔ خود پیروی نمایند.

هیچ نشانه‌ای از آنکه این ویروس در استخر، سونا یا جکوزی منتقل شده باشد در دست نمی باشد.

همچنین کارشناسان «کانون کنترل بیماری و پیشگیری از آن» (CDC) گفته‌اند تا کنون ویروس کرونا در منابع آب آشامیدنی دردسترس نیست.

گرچه ویروس کرونا می‌تواند در آب زنده بماند اما آخرین بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که مبتلا کردن فرد به این ویروس نیازمند آن است که حجم بسیار بالایی از این ویروس در آب وجود دارد.

AP Photo

درج آگهی رایگان در سایت شهر24

آیا کلر موجود در آب استخر ویروس کرونا را از بین می‌برد؟

بر خلاف باکتری‌ها که می‌توانند در آب‌های تصفیه نشده زنده بمانند، ویروس‌ها برای زنده و فعال ماندن نیاز به ورود به تن میزبان دارد.

کارشناسان «کانون کنترل بیماری و پیشگری از آن» می‌گویند مادامیکه آب استخر به‌خوبی ضدعفونی شود ویروس نیز نمی‌تواند در آن زنده یا فعال باقی باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: